El proppassat Dijous 8 d’Octubre, la Comissió OSI de l’ACCID va organitzar un event al Palau de Lloctinent, seu de l’Arxiu de la Corona d’Aragó, sota el títol "Impacte de les TIC en l’aprenentage i en la millora de la productivitat de les persones", amb nombrosa presència de públic vinculada al món empresarial i educatiu. Després de la presentació de l’acte per part del President de la comissió, en Josep Maria Gallart, i per part del moderador, en Jordi Morillas, Director d’Organització i Sistemes d’Informació d’Epise, van intervenir els ponents convidats: en Ramón Costa, Business Productivity Advisor de Microsoft Innovation Center – Productivity Center; en Toni Romero, Gerent de la Fundació Tr@ms; en Ramón Losada, eLearning Product Manager d’Epise; n’Amaya García, Product Manager i Cap del Mercat Corporatiu i Institucional a Oxford University Press pel projecte My Oxford English; i n’Alberto Marín, Soci-Director d’Innova Management.
En Ramón Costa ens va expressar la seva reflexió i visió de com hem d’entendre i aplicar la tecnologia en la formació, i amb menció especial del concepte d’eLearning.
En Toni Romero va exposar l’experiència integradora del col·lectiu d’escoles de la Fundació Tr@ms i com la tecnologia ha impactat en el dia a dia d’alumnes i professors i també en les metodologies utilitzades.
En Ramón Losada va explicar el camí evolutiu de l’enseyament i les noves formes que estan apareixent.
N’Amaya García ens va mostrar noves eines educatives dissenyades per a la demanda del món global actual, on les distàncies físiques no siguin un problema.
N’Alberto Marín ens va descobrir com integrar metodologies tradicionals exitoses amb l’ús de les tecnologies actuals.
Moltes va sen les aportacions dels ponents i a continuació indiquem un resum dels missatges claus del debat:
· L’Alumne està al centre, el formador és un recurs més.
· Abans, l’adult ens formava; ara, ens formem en xarxa.
· Hem passat de l’aula informàtica, a la informàtica en l’aula.
· Les noves tecnologies, com poden ser les pissarres digitals, requereixen de noves metodologies educatives.
· La tecnologia forma part de les nostres vides i aquest aspecte influeix en la nostra formació.
· Les noves tecnologies permeten absoluta disponibilitat, 24×7, i deslocalitzada.
· No hem de ser radicals i passar d’un extrem a l’altre. L’eLearning no és un substitut, és un complement.
· En formació eLearning, com en la tradicional, no sabem què pensa l’alumne mentre està en classe; però si sabem què fa.
· Hi ha aspectes que no canvien, sempre és necessari plantejar la pregunta adequada que et trobi la resposta adequada.
· A paradigmes canviants, regles de negoci canviants.
· Aprendre jugant o el joc com metodologia d’aprenentatge provada.
· Treball col·laboratiu.
· Es requereixen inversions en infraestructura per a ser competitius (i.e., ample de banda).
Deixa un comentari